Direktlänk till inlägg 25 november 2015

blogg inlägg 3

Av lisa sandström - 25 november 2015 16:53

Hej bloggen och välkommen till blogginlägg 3!
Idag så tänkte jag skriva lite om hur författaren skapde denna bok, sättet han skriver,vilken stämningen han vill uppnå och skapa när man läser boken och lite sånt!

 

Författaren som har skrivit Linas kvällsbok heter Emma Hamberg och känslan jag upplever när jag läste boken är ganska hetsig,men endå känner jag lugn det händer mycket. Stämning i boken är att på vissa delar så flyter det på när man läser och ibland så blir det bara så tråkigt så att man vill stänga igen boken, alltså tråkig stämning. Emma skriver boken på ett sätt så att vi ungdomar ska förstå.. Jag tror hennes ide med denna bok att det är meningen att man ska känna igen sig och att stilen i boken är en stil som nästan alla tycker om att läsa, även att man ska förstå sättet hon skriver och de slangord hon använder. 

 

Sättet författaren har skapat boken vet jag inte och är inte helt säker hur, men det kan ju vara så att Emma har varit med om detta själv och skriver utifrån sina egna händelser, eller så har hon interljuvat ungdomar och fått inspiration av dem! Det var inte så mycket dialoger, jag tycker det var mer djupa tankar vilket är ganska tröttsamt om det inte sker några variationer. Om det skulle vara mer dialoger så skulle jag tycka boken var mer rolig att läsa.

Miljöbeskrivningar och sådant tycker jag inte att man får reda på så mycket om när man läser, det är mer bilder i boken vilket är väldigt bra och då man kan 'leva sig in i boken' och se miljön genom det vilket jag gör. Och boken skrivs i jagform.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lisa sandström - 25 november 2015 17:49

Hej bloggisen! Nu är jag tillbaka med mitt sista blogginlägg..  Idag så tänkte jag blogga som ett sista blogginlägg om vad jag tyckte om Linas kvällsbok och vad jag har lärt mig genom att ha fått läsa denna bok.  Jag tycker att Linas kvällsbok ha...

Av lisa sandström - 25 november 2015 16:02

hej bloggen nu är jag tillbaka med blogginlägg nummer 2!Idag så tänkte jag fortsätta skriva om Linas kvällsbok som jag har läst, men jag ska skriva lite mer om hur Lina är som karraktär i boken och om problemen som sker i boken.   Boken handlar s...

Av lisa sandström - 5 november 2015 15:18

  Hej hej bloggen! Idag ska jag blogga om en bok jag har läst! :)   Min bok som jag ska blogga om heter Linas kvällsbok.   Denna bok handlar om en 15 åring tjej som heter Lina och bor i rödköping men som hon kallar (dödköping).  Lina är oky...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards