Direktlänk till inlägg 25 november 2015

blogg inlägg 4

Av lisa sandström - 25 november 2015 17:49

Hej bloggisen! Nu är jag tillbaka med mitt sista blogginlägg.. 

Idag så tänkte jag blogga som ett sista blogginlägg om vad jag tyckte om Linas kvällsbok och vad jag har lärt mig genom att ha fått läsa denna bok. 

Jag tycker att Linas kvällsbok har varit en intressant bok att läsa på olika sätt. Den är både rolig och solrig,olycklig,lycklig. Tycker boken var väldigt bra för att man känner igen sig så himla väl och jag själv är 16 som Lina. Har inte varit med om samma saker men vet mycket väl att detta är väldigt vanligt i dagens samhälle bland unga flickor. 

Det är sällan att man lär sig utfrån böcker man har läst,men denna bok visar ett budskap som man får med sig och tänker lite extra på. Att man ska skita i vad alla tycker och tänker,köra sitt egna race och inte falla för grupptrycken! Tycker det är väldigt lärorkit och bra att sånt finns med i ungdomsböcker. Det man också lär sig är att man inte ska ha oskyddat sex vilket är väldigt riskabelt. Jag har inte lärt mig något specellt nytt bara att man ska vara försiktigare och våga vägra och säga nej!! 

 

Jag tipsar denna bok till ungdomar som gillar böcker som är roliga men samtidigt allvarliga och spännande.Denna bok är skön att läsa, sättet författaren skriver är väldigt roligt och det flyter på när man läser det är en anledning till att jag gillade boken och rekomenderar boken starkt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lisa sandström - 25 november 2015 16:53

Hej bloggen och välkommen till blogginlägg 3!Idag så tänkte jag skriva lite om hur författaren skapde denna bok, sättet han skriver,vilken stämningen han vill uppnå och skapa när man läser boken och lite sånt!   Författaren som har skrivit Linas ...

Av lisa sandström - 25 november 2015 16:02

hej bloggen nu är jag tillbaka med blogginlägg nummer 2!Idag så tänkte jag fortsätta skriva om Linas kvällsbok som jag har läst, men jag ska skriva lite mer om hur Lina är som karraktär i boken och om problemen som sker i boken.   Boken handlar s...

Av lisa sandström - 5 november 2015 15:18

  Hej hej bloggen! Idag ska jag blogga om en bok jag har läst! :)   Min bok som jag ska blogga om heter Linas kvällsbok.   Denna bok handlar om en 15 åring tjej som heter Lina och bor i rödköping men som hon kallar (dödköping).  Lina är oky...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards